top of page
Kübra Tüne Güven

Budapeşte Yapılacak Şeyler

Budapeşte Gezi Notları

Budapeşte, yani Tuna nehrinin ikiye böldüğü güzelliklerin şehri, Macaristan’ın başkentidir bildiğiniz gibi. Biz Harun’la bu şehre yıldönümümüzü kutlamak amacıyla 30 Nisan 2015 tarihinde 4 günlüğüne THY uçuşuyla gittik. Uçak biletine iki kişi gidiş dönüş toplam 720 TL verdik. Budapeşte Tecrübe-Yorum yazımıza şehrin Avrupa içerisindeki imajıyla başlayalım.

Öncelikle söylemeliyim ki, bir çok insan Budapeşte şehrini çok fazla görmek istemiyor, ilginç bir şehir olmadığını düşünüyorlar veya Roma, Paris gibi bir turist şehri olmadığını, fakat en başta söyleyeyim ki çok yanılıyorlar. Budapeşte seyahatimizi planlarken biz de giden arkadaşlarımızdan çok güzel olduğunu duymuş olsak da, aynı kaygıları hissediyorduk. Fakat şehre adım attığınız anda, Avrupa’nın en güzel şehirlerinden birine geldiğinizi hemen anlıyorsunuz.

Okurlara öncelikle söylememiz gereken şey, bu geziyi yaparken bütçe bizim için çok önemliydi ve çok lüks bir seyahat gerçekleştirmedik. Oldukça az nakitle yola çıktık ve otel bakarken pansiyon ve hostelleri incelemeyi tercih ettik. Araştırmalarımız sonucu hem bütçemize uygun hem de oldukça olumlu yorumlar almış bir pansiyon seçtik, Budapest Bubble. Pansiyonumuz hem merkezi bir yerde (National Museum’un hemen sol tarafında, 100 metre mesafede), hem de temiz ve konforlu olduğundan kararımızdan memnun kaldık. Ayrıca pansiyonu işleten tatlı insanlar bize gezimiz sırasında harika birer yerel rehber oldular.

Şehir Yorumları

Özellikle belirtmek gereken, bütçeniz düşükse ve çok güzel bir şehri uygun fiyatlara gezmek istiyorsanız, Budapeşte’yi mutlaka düşünün. Çünkü Avrupa şehirleriyle kıyaslanamayacak kadar ucuz bir şehir.

Budapeşte, Buda ve Peşte isimli iki yakanın birleşmesinden oluşuyor. Her iki yakada da toplu taşıma (özellikle tramvay hatları oldukça iyi) mevcut olmakla birlikte, bizim gibi tüm şehri yürüyerek gezebilirsiniz. Bir günde değil tabi, ama biz dört günde şehri baştan aşağı yürüyerek dolaşabildik örneğin. Hem taşıtla gezmediğiniz zaman yol üzerindeki detayları da kaçırmamış oluyorsunuz.

Şehirle ilgili en çok beğendiğim şey, her zaman yapacak bişeyler bulabilmeniz. Asla sıkılmıyorsunuz. Hep yapacak farklı ve keyifli bir aktivite var. Özellikle çift olarak seyahat eden okurlarımıza garanti verebilirim, çok romantik bir şehirdesiniz.

Şehrin meşhur yiyecekleri Gulaş (goulash) ve Langoş (langos). Macar gulaşı diye bilinen meşhur yemek, aslında bildiğimiz havuçlu etli yahni, fakat yerel baharatlarından(paprika) dolayı oldukça lezzetliydi, biz bayılarak yedik. Langoş ise hamur büyükçe yapılan bir hamur kızartması, bizdekine çok benziyor. Fakat asıl lezzetli kısmı üzerine sürdükleri soslar. Ekşi krema, peynir ve sarımsak soslu olanı denemeyi unutmayın.

Şehir Aktiviteleri

Aktivitelere gelince, Budapeşte hamamlarıyla ve spa merkezleriyle meşhur bir şehir. Şehrin en büyük hamam ve spa merkezine (Széchenyi Baths) uğrayıp en az 4-5 saatinizi orada çok keyifle geçirebilirsiniz. Biz gerçekten çok eğlendik. Farklı sıcaklıkta termal odalar, çok sayıda havuz ve rahatlama odalarıyla kendinize bir ödül verebilirsiniz.

Şehrin olmazsa olmazlarından bir tanesi de Nagy Vasarcsarnok ismiyle bilinen büyük kapalı Pazar. İçeride yerel baharatlardan meyve pazarına, Macar kıyafetlerinden hediyelik eşyacılara kadar her şeyi bulabilirsiniz. Uğramadan geçmeyin.

Budapeşte Gezi Notları yazarken Yahudi mahallesinden bahsetmemek olmaz. Ruin bar olarak bilinen yıkıntı binalardan ve eski eşyalardan yapılma harika barlarda mutlaka bir gece geçirin. Kendinize güveniyorsanız meyveli yüksek alkollü Palinka içeceğini deneyebilir veya bira/şarap seçenekleriyle keyifli bir gece geçirebilirsiniz. Biz mükemmel iç dizaynı ve eğlenceli ortamıyla Szimpla Kert isimli barı tercih ettik. Çıkışında mahalledeki meksikan restoranından birer taco yemeyi unutmayın

Buda ve Peştenin arasındaki son köprünün tam ortasından aşağı, küçük bir adaya giriş bulacaksınız, Margaret Adası. Bu adada çift kişilik bisiklet kiralayarak adayı turlamayı ve parklarda oturup sanat gösterilerini izlemeyi kesinlikle denemelisiniz, çok az şehirde böyle bir tecrübe yaşayabilirsiniz.

Daha anlatılacak bir sürü aktivite ve gezilecek yer var, bunları Gezilecek Yerler yazımıza bırakalım ve size eğlence ve keyifle dolu bir seyahat dileyelim. Çünkü Budapeşte, seyahat rotası olarak harika bir seçim.

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.