top of page
Kübra Tüne Güven

Salzburg Yapılacak Şeyler

Salzburg Tecrübe-Yorum yazımıza şehre gidişimizle başlayalım. Biz şehre 24 Eylül 2015 tarihinde Münih şehrinden trenle geçmiştik. Aslında ismini turistik şehirler listesinde pek de göremediğimiz bu tatlı şehre gidiş kararını maddi sebeplerden dolayı verdik Münih’e ucuz uçak bileti bularak aylar öncesinden bir seyahat planı yaptık. Daha sonra otel bakarken fiyatların uçukluğuna şaşırarak etkinliklere baktık ve tam bizim seyahat tarihimizde Octoberfest olduğunu gördük. Dolayısıyla Münih’te 4 gün geçirmek bize yaklaşık 6bin TL’ye mal oluyordu. Biz de bu 4 günün 2 gününü Salzburg’da geçirmeye ve hem yeni bir şehir görme anlamında, hem de otel ücreti konusunda kara geçmeye karar verdik.

Neden Salzburg diye soracak olursanız, Avusturya’ya giden çoğu gezgin gibi Viyana şehrini nasıl olsa bir şekilde ziyaret edeceğiz diye düşündük ve Mozart’ın tatlı şehri Salzburg’u gezmeye karar verdik.

Şehir Yorumları

Şehre vardığımızda ilk izlenimimiz son derece olumlu oldu, çünkü Salzburg küçük ama keyifli ve hareketli bir şehir. Mirabell bahçelerinin hemen yakınındaki Hotel Vier Jahreszeiten Salzburg isimli otelimize yerleştikten sonra şehri keşfetmek için çıktık. 2 gece 2 kişilik oda fiyatı 724 TL idi.

Otelimizin konumundan dolayı ilk olarak bahçelerden başladık gezmeye. Biliyorum ki Avrupa gezginlerinin tümü kraliyet bahçesi görmekten sıkılmıştır, fakat her köşesi sanatla yıkanmış bu şehrin bahçelerinde klasik müzik eşliğinde gezmek bizim için gerçekten keyifli oldu.

Salzburg Old Town dedikleri kısmın merkezine gittiğiniz zaman içinize bir mutluluk dolduracak bir orta Avrupa pazarı karşılayacak sizi. Bu ufak pazardan hediyeliklerinizi alın ve sıcak şarabınızı yudumlayın. Bittikten sonra meydanda kurulan dönen salıncağa (Carousel) binebilir ve şehrin keyifli manzarasını birazcık yukarıdan dönerek izleyebilirsiniz :)

Şehrin müzelerinde, sokaklarında, restoranlarında bile Mozart’ın etkilerini göreceksiniz. Zaten gezilecek yerleri aradığınızda ilk karşınıza çıkan Mozart’ın evini gezmelisiniz. Biz evi gezdikten sonra hemen sağ tarafında karşımıza çıkan köprüden yürüdük ve Tuna nehrinin bir kolu olan Salzach nehrinin romantik manzarasının keyfini çıkardık.

Şehrin meşhur caddesi Getreidegasse’de mutlaka ama mutlaka turlayın. Old Town kısmının merkezinde yer alan bu cadde, yalnızca size sunacağı alışveriş olanaklarıyla değil, eski zamanlardan kalma tabelaları ve küçük dükkanlarıyla sizi büyüleyecek. Biz bu caddeden eve götürmek üzere bol bol marzipanlı (bir çeşit badem ezmesi) ve fındıklı Mozart çikolataları satın aldık :)

Gezilecek yerler detaylarını Salzburg Gezilecek Yerler yazımızda bulabilirsiniz. Burada son olarak söylemek istediğim, Salzburg kesinlikle atlanabilecek bir şehir değil. Direkt uçuşların da yapıldığı bu şehri mutlaka görmenizi tavsiye ediyoruz.